Diety

Zapomeňte na drastické a jednostranné diety! Zhubněte zdravě a bez jojo efektu.

Před Vánocemi, letní sezonou do plavek, kvůli novým džínům nebo do šatům na plesovou sezónu, pro svého partnera, pro vlastní pocit uspokojení… Existují stovky důvodů, proč chceme zhubnout. Důležité je, aby diety pomohly, aby nebyly příčinou jojo efektu a nezůstala po nich ještě větší pneumatika na břiše než původně. V dnešním článku se dozvíte, jak spalovat tuky postupně a nenásilně

Jak pomoci tělu lépe a dlouhodobě spalovat tuky?

Mnohé diety fungují na principu rychlého zhubnutí za pár dní, a to formou úpravy stravy. Ta často způsobuje hladovění a je jednostranně zaměřena. Známe diety zelné, bramborové, čajové a podobné. Opuštění zásad takové diety však po čase vede k následnému nabírání hmotnosti a opětovnému hromadění tuků v místech, kde jsme se ho zbavili.

Co tak udělat pár jednoduchých úprav ve svém stravování, aniž byste trpěli hladem a trápili se nesmyslnými omezeními! Následující kroky jsou vědecky podloženy.

Snižte příjem sacharidů

Díky tomuto kroku začne tělo místo, aby spalovalo sacharidy, přeměňovat uložený tuk na energii. Redukováním množství sacharidů ve stravě docílíte snížení chuti k jídlu, díky čemuž sníte méně, a navíc bez pocitu hladu.

Používejte přírodní spalovače tuků

Není žádným tajemstvím, že některé látky podporují spalování tuků a umí být při hubnutí prospěšné. Je jich mnoho. Mezi nimi vynikají například:

  • zelený čaj – tento běžný a jednoduchý nápoj je plný důležitých bioaktivních látek, které podporují metabolismus a rychlejší spalování. Patří mezi vyhledávané bylinky na hubnutí;
  • pepř – obsahuje sloučeninu piperin, která zvyšuje metabolický výkon organismu a potlačuje hromadění tuků v těle; 
  • chrom – nedostatek chromu může hubnutí doslova bránit, hraje totiž zásadní roli v metabolismu glukózy.

Věnujte se svému tělu (alespoň) 30 minut denně

Cvičení a pohyb jsou nezbytnou součástí procesu, který vede ke zdravému a štíhlému tělu. Namísto tří dvouhodinových vstupů do drahého fitness centra zvolte raději každodenní pohyb v délce alespoň 30 minut při své oblíbené aktivitě, postačí i delší procházka.

  • Máte rádi chůzi? Pak vyrazte svižným tempem na půlhodinovou výpravu do přírody či tam, kde se vám líbí
  • Máte rádi plavání? Plavte bez větších přestávek jednu délku za druhou. 
  • Milujete tanec při oblíbené hudbě? Tak si ji pusťte a dejte se do tance

Princip každodenního pohybu by měl spočívat v tom, že se budete věnovat tomu, co vás baví. Oblíbenost činnosti zaručí, že se jí budete “oddávat” každý den s chutí a radostí.

Nezapomeňte na minerály a vitamíny 

Vyvážená strava je základním předpokladem, že vašemu organismu nebude nic chybět. Tak například:

  • pro funkční metabolismus jsou důležité vitaminy skupiny B, které najdete ve vejcích, luštěninách či banánech; 
  • díky hořčíku má tělo kontrolu nad glukózou v krvi a podporuje i zdraví kostí. Do jídelníčku proto zařaďte ořechy (dopoledne, kvůli obsahu tuků) a listovou zeleninu.

Většinu potřebných vitamínů, minerálů a výživných látek byste měli přijmout ze stravy. 

Doporučení na závěr

Nezapomeňte, že drastické stravovací plány mohou vést k návratu kilogramů a následným zdravotním potížím. Vyberte si raději hubnutí s pomocí úpravy stravy a životního stylu, abyste při ztrátě hmotnosti nabrali i nový a správný životní směr.

Milena

Tak to jsem já. Milena. Ta, co píše.

Související články

Back to top button